تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

پرسش و پاسخ قرآنی در وبلاگ«از قرآن بپرس»

 

«از قرآن بپرس» دریچه‌ای است نوین به قرآن و زندگی روزمره که در آن بلاگر سعی در پاسخ‌گویی سوالات مخاطبان خود با توجه به تفسیر آیات قرآن دارد.

سوال از شما و جواب قرآنی از سعید شمس در وبلاگ«از قرآن بپرس»، یکی از ویژه‌گی‌های اصلی این وبلاگ به روز بودن مباحث و تعامل مخاطب با بلاگر است. مخاطب سوال خود را در قسمت نوشته‌های دیگران بیان می‌کند و بلاگر سعی در پاسخ به سوالات، در پست ویژه‌ی خود دارد.

سعید شمس، با دیدی انتقادی از نوع به تصویر کشیدن قرآن در جامعه می‌گوید:«آن‌قدر قرائت قرآن به مراسم‌های عزاداری خلاصه شد، که متاسفانه حتی برای برخی از بچه مسلمون‌ها هم شرطی شده! اونا هم فکر می‌کنند مثلا اگه توی وبلاگ من تلاوت قرآن پخش بشه معنایش اینه که وبلاگ من عزاداری داره؟!»

 شاید از خود پرسیده باشید
مگر چگونه است که کسی نمی‌تواند مانند قرآن را بیاورد واقع امر این است که قرآن کریم بر روش ویژه‌اى استوار است که سخن بشرى هرگز نمى‌تواند به آن برسد،

وی هم‌چنان که با به‌کارگیری زبان عامیانه خود را به مخاطب خویش نزدیک می‌سازد در یکی از پست هایش درباره‌ی تحدی ناپذیری قرآن اظهار می‌کند که«شاید از خود پرسیده باشید مگر چگونه است که کسی نمی‌تواند مانند قرآن را بیاورد واقع امر این است که قرآن کریم بر روش ویژه‌اى استوار است که سخن بشرى هرگز نمى‌تواند به آن برسد، و حتى نمى‌تواند به آن نزدیک شود، زیرا قرآن در هر یک از وجوه اعجازش به طور مستقل معجزه است و احدى یاراى آوردن مثل و مانندى براى آن ندارد.»

این وبلاگ که به طور اختصاصی از اردی‌بهشت 84 برای پاسخ‌گویی به سوالات قرآنی، فعالیت خود را آغاز نموده است، تا‌کنون به سوالاتی چون«موسیقی غذای روح» و آیات مرتبط به آن، عشق مجازی و عشق حقیقی، چادر یا مانتو کدامیک؟ پاسخ گفته است.

پست‌هایی نظیر مهجوریت قرآن، پیامبر(ص)، حقوق زن و عدل الهی در خور توجه است. تا کنون 2792 نفر بازدید کننده داشته است.

برای دیدن این وبلاگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.
رد پای وبلاگ

منبع:  http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=56190

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد