در اهمیّت صلوات همین بس که آفریدگار هستى خود ابتدا پیامبرش را مورد عنایت و رحمت خاص قرار داده و بر او صلوات مى فرستد و تمام فرشتگانى را که تدبیر این جهان به فرمان حق بر عهده آنها گذارده شده ، به این تصلیه و تبجیل و تکریم فرا مى خواند.
---------------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و تشکر از بازدید شما کاربر گرامی از تسنیم
ختم ویژه صلوات بمناسبت نیمه شعبان (سالروز ولادت بقیه الله العظم (عج) ) برگزار می گردد.
محدوده زمانی: از دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه الی یکشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۸۷
زمان ختم صلوات: ۱۵ الی ۲۷ مردادماه ۱۳۸۷ (بمناسبت ۵ روز ولادت و نیمه شعبان)
نیت: تعجیل در فرج ظهور بقیه الله العظم (عج)
-----------------------------------------------
طریقه شرکت در طرح ختم صلوات (ویژه ایام نیمه شعبان ۱۳۸۷ )
تمامی کاربران گرامی می توانند از دو طریق زیر اقدام به ثبت نام کنند و از پاداش معنوی و روحی ختم گروهی صلوات بهره مند گردند.
۱. ایمیل: نام شهر و تعداد صلوات (درصورت امکان همراه با نام و نام خانواگی) را به آدرس زیر ارسال و منتظر باشید تا یک ایمیل خودکار برایتان ارسال گردد:
salavat1387@gmail.com
۲. پیام کوتاه: نام شهر و تعداد صلوات (درصورت امکان همراه با نام و نام خانوادگی) را به آدرس زیر ارسال و منتظر باشید تا یک پیام کوتاه برایتان ارسال گردد:
شماره پیام کوتاه: ۰۹۱۶۹۱۳۶۲۳۰
۳. ثبت در بخش نظرات: نام شهر و تعداد صلوات (درصورت امکان همراه با نام و نام خانوادگی) را در قسمت نظرات (یکی از مطالب وبلاگ) .
--------------------------------
امکانات برای شرکت کنندگان:
برای تمامی شرکت کنندگان از طریق ایمیل، بعد از ختم صلوات پیام ها و مطالب زیبا و مفید ارسال می گردد.
برای تعدادی از شرکت کنندگان از طریق پیام کوتاه، پیام ها و مطالب زیبا و مفید از طریق پیام کوتاه ارسال می گردد.
---------------------------------------
با معرفی این طرح به دیگران، از پاداش معنوی شرکت دیگران هم بهره مند شوید.
پیشاپیش از توجه و شرکت شما در این طرح معنوی سپاسگزاریم.
مدیریت وبلاگ تسنیم - رسول کریمی - ۰۹۱۶۹۱۳۶۲۳۰
مردم به شدت به حضرت علاقهمند و ارادتمندند و اگر کسی ادعای ملاقات بکند و ظاهرالصلاح هم باشد، ممکن است مقبول قرار بگیرد و این مشکلات فراوانی دارد. در جریان رؤیت حضرت، باید این نکتهها روشن شود که خیلی از موارد است که انسان یک بیماری دارد و شفا پیدا میکند یا گمشدهای دارد و پیدا میکند؛ هیچ دلیلی نداریم که مثلاً آن کسی که شخص گمشده را پیدا کرده و یا مشکل دیگری را حل کرده، شخص حضرت باشد. اولیای فراوانی در خدمت حضرت و در تحت تدبیر حضرتند و ممکن است به یکی از اینها دستور داده باشد تا آن مشکل را حل کند.
در بعضی از موارد ملاقات واقعیت است؛ یعنی در حقیقت انسان کسی را میبیند که مشکل او را حل میکند یا مریض او را شفا میدهد و یا گمشدهای را به مقصد میرساند؛ اما این هیچ دلیلی ندارد که حضرت باشد. شاید شاگردی از شاگردان حضرت بوده است. حضرت شاگردان فراوانی هم دارد که سیصد و سیزده نفر هستند و الان ممکن است افراد فراوانی باشند که تحت تدبیر آن حضرت مأموریتهایی را انجام دهند. آنها هم اطاعت میکنند و به اذن خدا قدرت هم دارند؛ پس اگر یک حادثهای پیش آمد و انسان بزرگواری را دید که مشکلش را حل کرد، هیچ برهانی ندارد که حضرت است.
مطلب بعدی آن است که نظیر مرحوم بحرالعلوم خدمت خود حضرت میرسد و این هیچ بعید نیست؛ بلکه امکان هم دارد؛ اما در این بخش، دو مسئله است.
1. او حق ندارد بگوید من خدمت حضرت رسیدهام.
2. ما حق نداریم قبول کنیم.
به ما گفتهاند که شما تکذیب کنید؛ تکذیب به معنای این که شما دروغ میگویید، نیست و نیز به این معنا نیست که حضرت قابل دیدن نیست؛ بلکه تکذیب به این معناست که من موظفم اثر عملی بار نکنم و گرنه هر کس میتواند ادعا کند که من خدمت حضرت رسیدهام و حضرت فرمودند: «فلان چیز حلال است یا فلان چیز حرام است»، سنگ روی سنگ بند نمیشود. روایتی که میگوید تکذیب کنید، نه یعنی تو دروغ میگویی؛ یعنی من موظفم اثر عملی بار نکنم.
چند وقت قبل چند نفری از تهران آمده بودند. اینها به قدری ساده بودند که خیال میکردند خدمت حضرت رسیدن، مثل خدمت یک مرجع رسیدن است. نامهای آوردند که دوشنبه که شما خدمت حضرت میرسی، این نامه را خدمت حضرت بده. این نوع نگاه یک آفتی است.
امام، مثل خورشید آسمان است؛ همان طور که شما با دستتان نمیتوانید به آفتاب برسید. در این فضا و بازار آشفته، فرقهها پیدا میشود. ملل (مذاهب) را انبیا علیهمالسلام و نِحَل (ادیان ساختگی) را همینها آوردند.
حالا اگر شیادی اینها را ببیند، چه بازی در میآورد. یکی دو بار اینها باورشان میشود و بعد وقتی کشف خلاف شد، از اصل دین بر میگردند.
سوء استفاده از ضعف فهم مردم، خطر فراوانی به دنبال دارد؛ چون در این صحنه آن کس که بازیگر تر است، پیروز است. در سالهای دفاع مقدس در وجب به وجب صحنه جنگ بسیجیها میگفتند: یا اباصالح المهدی و کشور را حفظ کردند که این برکت است؛ نه مثل این عوام که میگویند: روز دوشنبه که خدمت حضرت میرسی، نامه را به ایشان بده.
درباره غیبت حضرت مهدی این ماییم که غایبیم. نابینا از بینا غایب است؛ نه بینا از نابینا.
اگر یک نابینایی دوست خودش را نمیبیند، آن دوست غایب نیست؛ این نابینا غایب است. این چنین نیست که حضرت غایب باشد؛ چه این که ظهور هم در حقیقت مال حضرت و این نور است.(1)
پینوشت
1. بخشی از سخنان آیةالله جوادی آملی در نشست مقدماتی ششمین گفتمان مهدویت، مهر 1383.
منبع:
تبیان و نشریه پرسمان، شماره 27 - آذر 1383؛ با اندکی تصرف