تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

هنوز وبلاگ‌های قرآنی در سطح وبلاگستان مطرح نیستند

 

با توجه به کثرت سایت‌های قرآنی و غلبه آن‌ها بر وبلاگ‌های قرانی از لحاظ کمی و کیفی، هنوز وبلاگ‌های قرآنی در سطح وبلاگستان مطرح نیستند و این موضوع نیاز به تبلیغات بیشتر و ارائه موضوعات بهتر دارد.

«محمد سجاد جوزدانی»، دانشجو و پژوهش‌گر ساکن مسکو، در گفتگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، ضمن بیان مطلب فوق، با تاکید بر هدایت وبلاگ‌های قرآنی توسط خود وبلاگ‌ها گفت: بیش از هر کسی هدایت این وبلاگ‌ها به دست صاحبان این وبلاگ‌ها است و ورود افرادی که در این زمینه از تخصص و مطالعات بیشتر و بهتری برخوردارند، بی‌تردید مبارک خواهد بود. این حمایت اگر به صورت سایبریک باشد بسیار مطلوب است.اختصاص سرویس‌های وبلاگی برای این کار می‌تواند در راستای این فعالیت مد نظر قرار گیرد.

 با یک نگاه کلی می‌توان گفت که فضای وبلاگ‌نویسی دارای ادبیات مختص به خود است
در نگاه اول شاید در تعارض با ورود بحث‌های قرآنی به این فضا باشد. اگر به چند سال پیش بازگردیم، شروع تولید نرم‌افزارهای قرآنی نیز این‌چنین به نظر می‌آمد و همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود این تولیدات، چه از لحاظ کمی و چه کیفی به حد مطلوبی رسیده است

وی درباره‌ی عقیده بعضی از افراد در مورد تعارض وبلاگ‌نویسی قرآنی با اصل مفهوم وبلاگ‌ها گفت: با یک نگاه کلی می‌توان گفت که فضای وبلاگ‌نویسی دارای ادبیات مختص به خود است و در نگاه اول شاید در تعارض با ورود بحث‌های قرآنی به این فضا باشد. اگر به چند سال پیش بازگردیم، شروع تولید نرم‌افزارهای قرآنی نیز این‌چنین به نظر می‌آمد و همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود این تولیدات، چه از لحاظ کمی و چه کیفی به حد مطلوبی رسیده است. در مورد وبلاگ‌نویسی نیز به همین ترتیب است. اگر حرکت وبلاگ‌نویسی قرآنی به صورت خودجوش به‌راه افتد نتایج مثبتی خواهد داشت. چرا که این فضای مجازی و سایبریک قطعا موجبات نگاه امروزی به مفاهیم قرآنی و دینی را تا حدی فراهم می‌آورد.

وبلاگ‌های قرآنی می‌توانند از امکان پادکست در وبلاگ خود استفاده کنند

بلاگر وبلاگ«وب‌نگاشت» درباره‌ی نحوه ورود مطالب قرآنی به وبلاگ‌ها تصریح کرد: ورود مطالب قرآنی باز بسته به شرایط، علایق و حوزه معلومات یک وبلاگ‌نویس می‌تواند اختصاصا تخصصی و در یک شاخه باشد و یا می‌تواند به صورت متنوع و عام باشد. هم‌چنین حرکت جدیدی که این روزها در فضای وبلاگستان به چشم می‌خورد، تولید پادکست یا همان رادیو اینترنتی است که وبلاگ‌های قرآنی نیز می‌توانند از این امکان استفاده نموده و بحث و نظرات و حتی به پخش قرائت قرآن به عنوان بخشی از وبلاگ خود بپردازند.

در پایان این فعال عرصه سایبر، حمایت سایبریک از وبلاگ‌ها و اختصاص دادن سرویس‌های وبلاگی برای این کار را بسیار مطلوب خوانده و درباره‌ی تاثیر قرآن بر جامعه مجازی گفت: با توجه به جامعه دینی کشور، پیوند زندگی مجازی و سایبریک با مفاهیم قرآنی و در کل با خود قرآن، بی‌تردید تاثیرات مثبتی بر این فضای مجازی خواهد داشت.
وبلاگ«وب‌نگاشت» را اینجا ببینید.

 

منبع: http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=53200

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد