تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

آسیب‌شناسی وبلاگ‌های دینی در وبلاگ«دوستداران پرشین‌بلاگ»

 

بلاگر«دوستداران پرشین‌بلاگ» با اشاره به مسائل مطرح شده در اولین نشست وبلاگ‌نویسان دینی که دیروز جمعه 19خرداد در قم برگزار شد به بیان موضوعات مطرح شده در این نشست و بررسی آن‌ پرداخته‌است.

بلاگر در بخشی از این متن درباره‌ی مطالب طولانی و غیر ضروری ثبت شده در وبلاگ‌های دینی می‌نویسد: بعضی از وبلاگ‌های دینی مطالب بسیار طولانی و غیر ضروری را در وبلاگ خودشان قرار می‌دهند. (نوشتن خطبه فدک، تفسیر سوره حمد از تفسیر المیزان و ... ) و وقتی هم که از آن‌ها انتقاد می‌شود که متن‌شان طولانی و خسته کننده است و می‌توانند در صورت مفید بودن در چند پست آن را ثبت کنند، در پاسخ ‌می‌گویند: ما دو نوع خواننده داریم : ۱- خواننده‌ای که برای تبلیغ وبلاگ خودش، وبلاگ‌ را می‌بیند و در آخر می‌نویسد«به وبلاگ من هم سر بزن». ۲- خواننده‌ای که به دنبال مطلب است و تا آخر این متن را می‌خواند.

در صورتی که به نظر من اصلا چنین نیست. یک نوشته باید جذابیت داشته باشه تا بتواند خواننده را جذب کند. مختصر و مفید بودن را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

بلاگر در ادامه می‌نویسد: عده‌ای از وبلاگ‌های دینی مانند تقویم عمل می‌کنند. فقط هنگام اعیاد، ولادت‌ها و شهادت‌ها یک حدیث و روایتی از معصوم در وبلاگ‌شان قرار می‌دهند. این وبلاگ‌ها هم از جذابیت برخوردار نیست .

متاسفانه بعضی از وبلاگ‌های دینی به شدت بد سلیقه عمل می‌کنند و دلیل‌شان هم این هست که، مطلب باید قشنگ باشد و حواشی چندان مهم نیست. ولی خود من وقتی می‌بینم یک نوشته با فونت بسیار بزرگ به طوری که حتی با خط پائین در هم فرو رفته و با رنگی زننده وجود دارد، بدون این‌که مطلب را بخوانم سریع از آن وبلاگ خارج می‌شوم.

ابن وب‌نویس استفاده از قالب‌های نامتناسب را یکی دیگر از مسائل مورد بحث خود قرار داده و می‌نویسد: قالب‌های نامتناسب هم یکی‌دیگر از مشکلاتی است که بعضی از وبلاگ‌نویسان دینی به آن دچار هستند. به هر حال هر بلاگ‌سرویسی با توجه به سلایق و روحیات کاربران قالب‌های متعددی دارد. چندان روا نیست یک وبلاگ مذهبی و دینی قالب صورتی یا قالب‌های کودکانه داشته باشد. خود قالب هم تاثیر به‌سزایی در جذاب بودن وبلاگ دارد. البته این نکته را هم باید اضافه کنم عده‌ی زیادی از وبلاگ‌های دینی هم به سوی قالب‌های سیاه و تیره کشیده شده‌اند که هر چند قالب‌های زیبایی است اما اگر یک نفر به چند وبلاگ دینی مراجعه کند و با قالب‌های یک دست سیاه مواجه شود ممکن است دچار یک نوع دل‌زدگی شود.

نویسنده در ادامه موارد دیگری را مورد بحث و بررسی قرار داده است که با مراجعه به لینک زیر می‌توانید آ ها را بخوانید.

 

منبع: http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=53469

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد