در سیره آن حضرت، آورده اند که آن جناب خوشرو و خوشخو و فروتن بودند و خشن و تندخو و فحاش و عیبجو نبودند. کسی را، بیش از استحقاق، مدح نمی کردند. از چیزی که مطلوب و خوشایندشان نبود چشم می پوشیدند.
خود را از سه خصلت باز داشته بودند: جدال ، پرحرفی ، بیهوده گویی .
درباره مردم نیز از سه کار پرهیز می کردند:
هرگز کسی را سرزنش نمی کردند و از او عیب نمی گرفتند ؛ در جستجوی لغزش ها و عیب های مردم نبودند ؛ جز در جایی که امید به خیر داشتند، سخن نمی گفتند.
آقای "پرویز فارسیجانی" در این کتاب به موضوع انسانشناسی در قرآن و نهج البلاغه می پردازند.
نشر روزگار، چاپ اول ای کتاب را، در قطع رقعی، با قیمت 20 هزار ریال، منتشر کرده است.
هر چند همه معجزات پیامبران مهم و شگفت انگیز است، اما قرآن بر معجزات دیگر برتری هایی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
منبع: http://www.tooba-ir.org/qoran/form1.html
علوم قرآنی آیت الله معرفت
اعجاز از ریشه "عجز" و به معنای ناتوان کردن است. ناتوان کردن به دو گونه است:
معجزات پیامبران اغلب از نوع دوم است؛ یعنی پیامبران اختیار و اراده دیگران را سلب نمی کنند، بلکه خودشان کاری می کنند که برتر از توانایی و اقدام دیگران است.
اعجاز قرآن نیز، بنا به نظر جمعی از محققان متاخر، از همین نوع است؛ یعنی قرآنی که پیامبر اکرم (ص) آورده اند از نظر ساختار ( الفاظ و جمله بندی ) و محتوا (معنا ) برتر است و دیگران هرچه تلاش می کنند که نظیرش را – در لفظ و معنا و ویژگیها - بیاورند نمی توانند.
پس قدرت و اختیار و اراده مردم سلب نشده است، بلکه پیامبر اکرم (ص) به اذن الهی سخن برتری آورده اند.
منبع:
تعداد اعضا تا روز ۲۵ آبان ۱۳۸۶ : ۱۴۳ نفر
اسامی اعضاء به علت حفظ اطلاعات در وبلاگ قرار نمی گیرد.
اگر شما عضو هستید و می خواهید نام شما در وبلاگ قرار بگیرد در قسمت نظرات نام و ای میل خود را وارد نمایید.
مربوط به دوران صفویه که از آیات قرآن کریم براى تزئین و تبرک آن استفاده شده است . این اثر به شماره418 در موزه رضا عباسى نگهدارى مى شود.