تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

برگی از یک نوشته

 

وقتی برنامه زندگی ما بر اساس تکلیف و رضای حق تنظیم شود،...

- وقتی برنامه زندگی ما بر اساس تکلیف و رضای حق تنظیم شود، آن وقت خوردن ما، خوابیدن ما، راه رفتن ما، حرف زدن ما، و خلاصه زندگی و مردن ما، یکپارچه اخلاق می‌شود؛ یعنی یکپارچه کارهای مقدّس می‌شود.

- انسان باید به خدا اتکا داشته باشد، از خدا نیرو بگیرد، از خدا قدرت بخواهد؛ و همین نماز است که به او نیرو می دهد. اگر این نماز نبود، آن سرباز مجاهد مجاهد نبود.

- اگر انسان علاقه مند است که خود و فرزندانش تربیت اسلامی داشته باشند، یا می‌خواهد افرادی را تربیت کند، باید به مسئله نیایش و دعا و عبادت اهمیت بدهد.

- عبادت برای عبادتگر واقعی پیمان است و صحنه زندگی وفای پیمان است. این پیمان مشتمل بر دو شرط اصلی است: یکی رهایی و آزادی از حکومت و اطاعت غیر خدا - اعم از هوای نفس و مطامع نفسانی و موجودات و اشیا و اشخاص؛ و دیگری تسلیم محض در مقابل آنچه خدا به آن امر می‌کند و به آن راضی است و آن را دوست می‌دارد.

- نیت جان عمل است و - همان طوری که تن آدمی شریف است به جان آدمیت - شرافت عمل آدمی نیز بستگی به جان آن دارد؛ جان عمل چیست؟ «اخلاص» جان عمل است.

                        از سخنان «شهید مطهری»    

منبع: شبکه پیام سیما                 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد