تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

آموزه دینی

آقاى «سیدحمید روحانى» مى‏گوید: یکى از علما براى من نقل ‏کرد که تابستان سالی به اتفاق‏ امام و چند تن دیگر از روحانیون به مشهد مشرف شدیم و خانه‏ دربستى گرفتیم.

امام خمینی (ره) و زیارت امام رضا(ع)


آقاى «سیدحمید روحانى» مى‏گوید: یکى از علما براى من نقل ‏کرد که تابستان سالی به اتفاق‏ امام و چند تن دیگر از روحانیون به مشهد مشرف شدیم و خانه‏ دربستى گرفتیم. بعد از ظهرها، پس از یکى دو ساعت استراحت، از خواب بلند مى‏شدیم و دسته‏جمعى ‏روانه حرم مطهر مى‏شدیم و پس از زیارت و نماز و دعا به خانه‏ می آمدیم؛ و در ایوان باصفای آن خانه مى‏نشستیم و چاى‏ می نوشیدیم.

 . برنامه امام این بود که با جمع به حرم مى‏آمدند، ولى ‏دعا و زیارتشان را مختصر مى‏ خواندند و تنها به منزل ‏بر مى‏گشتند. ایوان را آب و جارو و فرش را پهن‏ و سماور را روشن و چاى را آماده مى‏ کردند.  وقتى ‏که ما از حرم باز مى‏گشتیم، براى ما چاى مى‏ریختند.
روزی از ایشان سؤال کردم که این چه کاری است ؟ زیارت و دعا را  براى درست کردن چاى مختصر مى‏کنید و باعجله به منزل باز مى‏گردید؟
 امام جواب دادند: من ثواب این‏ کار را کمتر از آن زیارت و دعا نمى‏دانم.

منبع: شبکه پیام سیما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد