تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

پاکیزه کردن روح

 

استغفار؛ رسول خدا می فرمایند: برای هر دردی درمانی است و درمان گناهان استغفار است.

از معصومان (علیهم السلام) نسخه های متعدد و مؤثر و مفیدی در مورد پاکیزه کردن روح از گناهان به دست ما رسیده که برخی از آنان عبارت است از:

1- استغفار؛ رسول خدا می فرمایند: برای هر دردی درمانی است و درمان گناهان استغفار است.

2- بیماری و دردهای جسمانی؛ امام رضا (ع) می فرمایند: بیماری برای مؤمن باعث پاکیزه شدن روح و رحمت است و برای کافر عذاب و لعنت است.

3- گرفتاریها؛ امام صادق (ع) می فرمایند: همانا هموم)غمها )و گرفتاریها گناهان مسلمان را از بین می برد.

4- کار نیک؛ رسول خدا می فرمایند: هرگاه گناه و کار زشتی انجام دادی، با عمل شایسته اثر آن را از بین ببر.

5- خوشرویی؛ امام صادق (ع) می فرمایند: همانا حسن خلق لغزشها و خطاها را از بین می برد، همان طور که خورشید یخها را آب می کند.

6- سجده های مکرر و طولانی؛ مردی به محضر رسول خدا (ص) شرفیاب شد و عرض کرد: گناهانم زیاد و اعمالم ضعیف و کم شده است. آن گرامی جواب دادند: زیاد سجده به جا آور؛ زیرا سجده های مکرر گناهان را می ریزد، همان طور که باد برگ درختان را می ریزد.

7- صلوات فرستادن؛ امام رضا (ع) می فرمایند: کسی که نمی تواند کفاره گناهان خود را به جا آورد  باید بر محمد (ص) صلوات بفرستد. به طور قطع، صلوات گناهان را نابود می کند.

منبع: شبکه پیام سیما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد