تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

نگاهی به سایت «دانشگاه اینترنتی قرآن و عترت»

 

سایت، طراحی مناسبی ندارد مطالب به صورت پشت سر هم در سایت قرار گرفته‌اند. همان طور که قبلاً هم گفتیم سایت فارسی در دست بازسازی است و تنها سایت انگلیسی فعال است. تعاملی بودن سایت در حد قابل قبولی نیست که از یک سایت آموزشی آن هم سایتی که برای آموزش مجازی در نظر گرفته شده‌است بسیار دور از انتظار است. البته سایت از امکانات جستجو و تالار گفتگو برخوردار است ولی آن چنان به آسانی در دسترس نیست.

در بخشی از معرفی این دانشگاه آمده‌است: «اعتقاد گروه قرآن و عترت بر این است که تنها راه فهم دقیق و یا به تعبیر دقیق تفقه شیعی از طریق روش آکادمیک و بر اساس درس‌های منظم است. در عصر حاضر و با استفاده از تکنولوژی اینترنت که ما را قادر به ارتباط با برادران و خواهران عزیز می‌کند، چرا از آن برای تقویت فهم و درک خود از تعالیم اهل بیت که سرچشمه های علم هستند استفاده نکنیم».

هدف دانشگاه، از برگزاری دوره‌های دانشگاهی در جهت اهداف زیر می‌باشد:«تقویت اطلاعات اسلامی دانشجویان»، «تقویت و ارتقای روحی، معنوی و اخلاقی دانشجویان»، «نشر و تبلیغ مفاهیم عالی اسلام توسط دانشجویان»، «دفاع از اسلام در سرتاسر جهان، به ویژه در اینترنت توسط دانشجویان».

 هدف دانشگاه از برگزاری دوره‌های دانشگاهی
«تقویت اطلاعات اسلامی دانشجویان»، «تقویت و ارتقای روحی، معنوی و اخلاقی دانشجویان»، «نشر و تبلیغ مفاهیم عالیه اسلام توسط دانشجویان»، «دفاع از اسلام در سرتاسر جهان و مخصوصا در اینترنت توسط دانشجویان»

دانشگاه قرآن و عترت یک دانشگاه اینترنتی است و جای مشخصی ندارد. هر کسی که علاقمند به یادگیری و آشنایی با تعالیم اسلامی است (چه مسلمان و چه غیر مسلمان) می‌تواند در دانشگاه شرکت کنند. اما لازم است تاکید مجدد بکنیم که هدف دانشگاه صرفا افزایش معلومات دانشجویان نیست بلکه رشد معنوی و اخلاقی در کنار یادگیری تعالیم اسلامی نیز مورد نظر می‌باشد.

دوره‌ی اولیه دانشگاه (دوره کنونی) بر اساس برنامه دو ساله و تکمیل 80 واحد درسی می‌باشد. در حال حاضر مسئولان در حال تغییر سایت فارسی هستند ولی سایت انگلیسی فعال است و اگر علاقه دارید می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.
سایت انگلیسی دانشگاه اینترنتی قرآن و عترت

سایت طراحی مناسبی ندارد مطالب به صورت پشت سر هم در سایت قرار گرفته‌اند. همانطور که قبلا هم گفتیم سایت فارسی در دست بازسازی است و تنها سایت انگلیسی فعال است. تعاملی بودن سایت در حد قابل قبولی نیست که از یک سایت آموزشی آن هم سایتی که برای آموزش مجازی در نظر گرفته شده‌است بسیار دور از انتظار است. البته سایت از امکانات جستجو و تالار گفتگو برخوردار است ولی آنچنان به آسانی در دسترس نیست.

آمار بازدید از سایت بر اساس آمار سایت الکسا* آمار دسترسی به سایت به طور میانگین در سه ماهه گذشته تنها 0.05 نفر در یک میلیون بوده‌است. سایت به طور میانگین در سه ماهه گذشته 7 نفر در یک میلیون نفر بازدید شده‌است.

پی نوشت

* www.alexa.com

منبع:  http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=61554

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد