تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

نگاهی به لزوم پوشیده‌گی در قرآن

 

قرآن می‌گوید آگاه باشیم شیطان با حیله‌ای که در گذشته به کار برده و پدر و مادرمان(آدم و حوا) را فریفته، شما را فریب ندهد و شیطان‌صفتان حس زیبایی‌شناسی ما را به ضرر ما تغییر ندهند و لباس ما را از ما نگیرند.

«آیه‌های نور» نام وبلاگی‌است که از آذرماه 84 فعالیت خود را تحت سرویس‌دهنده بلاگفا آغاز کرده است. زبان شیوا و محاوره‌ای استفاده شده در این وبلاگ و مطالب کوتاه از خصوصیات این وبلاگ است. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بلاگر در یکی از پست‌های وبلاگ خود، فلسفه پوشیده‌گی را از منظر قرآن مورد بررسی قرار داده است در این پست چنین آمده است:

قرآن در آیات 26 و 27 سوره اعراف می فرماید : یَابَنِی آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَیْکُمْ لِبَاساً یُوَارِی سَوْءَاتِکُمْ وَرِیشاً وَلِبَاسُ التَّقْوَی‏ ذلِکَ خَیْرٌ ذلِکَ مِنْ آیَاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ * یَابَنِی آدَمَ لاَیَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَیْکُم مِنَ الْجَنَّةِ یَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِیُرِیَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لاَتَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاءَ لِلَّذِینَ لاَیُؤْمِنُونَ(اعراف: 27و26)»، قرآن در آیه 26 می‌گوید لزوم پوشیدگی پنهان نمودن عورت و زشتی‌هاست و البته برای انسان زینت است و بعد در آیه 27 می‌فرماید: هوشیار باشید شیطان و شیطان‌صفتان لباس شما را از شما نگیرند، سپس به سابقه تاریخی اخراج آدم و حوا از بهشت اشاره می‌کند و می‌فرماید آن موقع هم شیطان کاری نکرد جز این‌که زشتی و قبح برهنه‌گی را نزد آنان کم‌رنگ کرد.

 سوره ی مبارکه اعراف آیه‌ی 27
اى فرزندان آدم!شیطان شما را نفریبد، آن‌گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عورتشان را به آ‌ن‌ها نشان دهد. چه این‌که او و همکارانش شما را مى‌بینند از جایى که شما آن‌ها را نمى‌بینید،(اما بدانید) ما شیاطین را اولیاى کسانى قرار دادیم که ایمان نمى‌آورند

شیطان از ابتدا نمی‌گوید بیا این را بپوش«یا حتی آن‌را هم نپوش!» بلکه ابتدا می‌گوید مد این‌است، این زیباست، این را بپوش و این‌گونه حس زیبایی شناسی ما را تحریف می‌کنند تا ازپوشش خود دست برداریم.

قرآن می‌گوید آگاه باشیم شیطان با حیله‌ای که در گذشته به کار برده و پدر و مادرمان(آدم و حوا) را فریفته، شما را فریب ندهند و شیطان‌صفتان حس زیبایی‌شناسی ما را به ضرر ما تغییر ندهد و لباس ما را از ما نگیرند.

قرآن در همین دو آیه ما را به لباسی زیباتر آشنا می‌کند و آن لباس تقواست...
برای دیدن این وبلاگ اینجا را کلیک کنید.

منبع:  http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=60954

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد