تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

احادیثی از امامان(ع) درباره قرآن کریم در وبلاگ «احادیث معصومان»

 

«رسول خدا(ص)فرمود: من نخستین کسی هستم که روز قیامت بر خدای عزیز جبار وارد شوم با کتابش و اهل بیتم. سپس امتم وارد شوند، پس، از ایشان بپرسم چه کردید با کتاب خدا و اهل بیت من؟». این حدیثی از امام صادق(ع) است که در پستی از وبلاگ «احادیث معصومان» آمده‌است.

وبلاگ «احادیث معصومان» در تاریخ تیر ماه 85 در سرویس «بلاگفا» راه‌اندازی شده‌است. این وبلاگ را می‌توانید در آدرس زیر ببینید:
وبلاگ «احادیث معصومان»

 امام علی(ع) می‌فرمایند
بدانید همانا قرآن راهبر روز است و پرتو افکن شب تار، اگر چه در سختی و نداری باشد

حضرت باقر(ع): رسول خدا(ص) فرمود: من نخستین کسی هستم که روز قیامت بر خدای عزیز جبار وارد شوم با کتابش و اهل بیتم. سپس امت‌ام وارد شوند، پس، از ایشان بپرسم چه کردید با کتاب خدا و اهل بیت من؟».

امام صادق(ع): «امام علی(ع) می‌فرمایند: بدانید همانا قرآن راهبر روز است و پرتو افکن شب تار، اگر چه در سختی و نداری باشد».

فضیل‌بن‌یسار از امام صادق(ع) نقل می‌کند که می‌فرمایند: کسی که درباره قرآن رنج کشد و به سختی و کم حافظه‌گی‌اش آن را حفظ کند دو اجر دارد».

امام علی(ع) می‌فرمایند: «خانه‌ای که در آن قرآن خوانده‌شود و ذکر خدای عزوجلّ (و یاد او) در آن بشود، برکت‌اش بسیار گردد و فرشته‌گان در آن بیایند و شیاطین از آن دور شوند و برای اهل آسمان می‌درخشند چنان‌چه ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند و خانه‌ای که در آن قرآن خوانده‌نشود و ذکر خدای عزوجلّ‌ در آن نشود برکت‌اش کم می‌شود و فرشته‌گان از آن دور شوند و شیاطین در آن حاضر شوند».

امام باقر(ع): هر که قرآن را در حال ایستاده در نمازش بخواند خداوند به هر حرفی از آن، صد حسنه برای او بنویسد، و هر کس آن را در نمازش نشسته بخواند خداوند به هر حرفی پنجاه حسنه برای‌اش بنویسد و هر که قرآن را در غیر از نمازش بخواند به هر حرفی ده حسنه برای‌اش بنویسد. بلاگر از امام حسین(ع) می‌آورد: هر کس که قرآن را گوش دهد به هر حرفی یک حسنه برای‌اش بنویسد.

 پیامبر اکرم(ص)
من نخستین کسی هستم که روز قیامت بر خدای عزیز جبار وارد شوم با کتابش و اهل بیتم. سپس امتم وارد شوند، پس، از ایشان بپرسم چه کردید با کتاب خدا و اهل بیت من؟

«اسحاق‌بن‌عمار» می‌نویسد که به حضرت صادق(ع) عرض کردم: قربان‌ات گردم من قرآن را حفظ دارم، آن را ازحفظ بخوانم بهتر است یا از روی قرآن؟ فرمود: بلکه آن را بخوان و نگاه به قرآن کن که بهتر است(ازروی آن بخوان)، آیا ندانسته‌ای که نگاه کردن در قرآن عبادت است؟».

در پایان نیز از امام صادق(ع) می‌آورد: سه چیز است که به درگاه خدای عز و جل شکایت کند: مسجد ویرانی که اهل‌اش در آن نماز نخوانند، دانشمند و عالمی که میان نادان‌ها و جهال باشد، و قرآنی که گرد بدان نشسته و کسی آن ‌را نخواند.

منبع: http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=60343

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد