تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

«چرایی نام نبردن از مهدی(عج) در قرآن» در وبلاگ «به‌سوی ظهور»

 

«دنیا روزی را در پیش دارد که قدرت و اداره زمین به دست مومنین و رجال شایسته افتاده پیشوا و پیشرو تمدن بشریت می گردند و دین اسلام بر تمام ادیان غالب می شود و یکتا پرستی جایگزین شرک می گردد». وبلاگ «به سوی ظهور مهدی(عج)» در پستی به تاریخ 18 اردی‌بهشت درباره اینکه چرا نامی از امام مهدی(عج) در قرآن نیامده‌است، مطالبی نوشته‌است.

وبلاگ «به سوی ظهور مهدی(عج)» در تاریخ بهمن‌ ماه 84 در سرویس «بلاگفا» ثبت و راه‌اندازی شده‌است. این وبلاگ از تاریخ فوق تا امروز به طور مرتب به ارایه پست پرداخته‌است. وبلاگ «به سوی ظهور مهدی(عج)» را می‌توانید در این آدرس ببینید.
وبلاگ «به سوی ظهور مهدی(عج)»

 خداوند در سوره قصص:
«ما اراده کرده‌ایم که بر ضعفای زمین منت نهاده پیشوا و وارث زمینشان گردانیم»

بلاگر در پاسخ به سوال فوق دونکته را می‌گوید: اولاً لازم نیست هر موضوع صحیحی با تمام خصوصیات و مشخصات آن در قرآن کریم وارد شده‌باشد، چه بسیار جزئیات صحیح و درستی داریم که آن کتاب آسمانی اصلا متعرضش نشده‌است. ثانیا آیاتی چند در آن کتاب مقدس وجود دارد که اجمالا روزی را نوید می‌دهد که حق‌پرستان و حزب خداپرست و طرفداران دین و مردم شایسته جهان، قدرت و حکومت زمین را قبضه می‌نمایند و دین اسلام بر تمام ادیان غالب می‌گردد. از باب نمونه خداوند در سوره انبیا می‌فرماید: «ما بعد از آنکه در تورات نوشته بودیم در زبور نوشتیم که بندگان شایسته ما وارث زمین می‌شوند».

در سوره نور می‌فرماید: «خدا به کسانی از شما که ایمان آورده‌اند و عمل شایسته انجام داده‌اند وعده داده که آنان را خلیفه زمین گرداند چنانکه گذشتگانشان را نیز قبلا خلیفه گردانیده بود و دینی را که بر ایشان پسندیده است استوار و نیرومند گرداند و ترسشان را به ایمنی تبدیل کند تا مرا عبادت کنند و چیزی را شریک قرار ندهند».

 سوره «صف»
«او خداییست که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر تمام ادیان غالب گردد، اگر چه مشرکین آن را مکروه داشته‌باشند»

بلاگر در ادامه از سوره قصص می‌آورد: «ما اراده کرده‌ایم که بر ضعفای زمین منت نهاده پیشوا و وارث زمینشان گردانیم». همچنین در سوره صف فرموده: «او خداییست که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر تمام ادیان غالب گردد، اگر چه مشرکین آن را مکروه داشته‌باشند».

در پایان نویسنده از این آیات استفاده می‌کند که: «دنیا روزی را در پیش دارد که قدرت و اداره زمین به دست مومنین و رجال شایسته افتاده پیشوا و پیشرو تمدن بشریت می‌گردند و دین اسلام بر تمام ادیان غالب می‌شود و یکتا‌پرستی جایگزین شرک می‌گردد. آن عصر درخشان، همان روز نهضت مصلح غیبی و منجی بشریت و مهدی موعود می‌باشد و آن انقلاب جهانگیر و همه جانبه، توسط مسلمین شایسته انجام می‌یابد».

منبع:  http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=57693

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد