تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

نسخه هاى نفیس قرآن

 

نـسـخـه اى اسـت کهن از قرآن مجید از سوره هود تا پایان کهف به خط کوفى متحول با اعراب و اعـجام نقطه اى به مرکب الوان , بر روى پوست , منسوب به امیر مؤمنان امام على ـ علیه السلام ـ با رقم ((کتیبه على بن ابى طالب )) 60 برگ 15 سطرى , به قطع بیاض . صفحه دوم و سوم داراى تذهیب قلمکار, اسامى سور به زر محرر, فواصل آیات دایره هاى زرین که بر کلماتى چون مائه , مائه و عشر, مائه و عشرون اشتمال دارد. دو صفحه پایان داراى حاشیه پهن منقش به گرهبندى , با وقفنامه شاه عباس اول , به خط شیخ بهائى در تاریخ 1008 ه ق . جلد: چرمى دو روى و نوساز.

صفحه اى از قرآن بى نقطه بخط کوفى مایل از قرن دوم هجرى که فواصل آیات بشکل دائره ایست که پیرامون آن نقطه هائى رسم شده است .این قرآن در موزه بر یتانیاى لندن است .

صفحه اى از قرآن بى نقطه, با خط کوفى از قرن دوم هجرى , موجود در ((دارالفن الاسلامى )) قاهره = خانه هنر در قاهره.

بخشى از سوره نور از قرآنى است که بر روى پوست با خط عربى کهن و ابتدائى شبیه به خط کوفى و بصورت عمودى و کمى مایل در پایان سده 2 ه' ق = 8 م احتمالاً در مکه با مدینه تحریر یافته است . این قرآن یکى از دو قدیمترین نسخه هاى قرآنى است که هیچگونه علائم و نشانه هاى اعراب و نقطه در آن بچشم نمى خورد.

قرآن منسوب به امام حسن مجتبى (ع)

قرآن منسوب به حسین بن على (ع)

قرآن منسوب به على بن الحسین امام سجاد (ع)


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد