تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

تسنیم

مطالب قرآنی: مقالات-حدیث-گزارش-درباره قرآن-پند بزرگان-کتابشناسی-علوم قرآنی-حفظ قرآن-شان نزول-پرسش و پاسخ-آیامیدانید-دین و زندگی

بررسی عوامل ایجاد مشکلات و ناآرامی‌ها در وبلاگ«هاجر و اسمعیل»

 

اعتقاد نا‌به‌جا به دانا بودن خود، بهره‌مند بودن از دانشی که به آن عمل نمی‌کنیم و واقع‌بین نبودن از دلایل بروز مشکلات و ناآرامی‌هایی است که بلاگر«هاجر و اسمعیل» به آدرس http://haajar.parsiblog.com در این پست به تبیین آن پرداخته است.

 شروع کفر از همین جاست
می‌بینید که ستمکارترین افراد به گفته‌ی قرآن کریم، افرادی هستند که ادعای چیزی را می‌کنند که نمی‌دانند و بنابر گفته‌ی خدا ستمکاران رستگار نمی‌شوند. شروع کفر از همین جاست

بلاگر پنج عامل را به عنوان دلایل بروز مشکلات و ناآرامی‌ها ذکر کرده وبه بررسی آن می‌پردازد و ظلوم و جهول بودن انسان را عذری براشتباهات او خوانده و در ادامه عالم بی‌عمل را به زنبور بی‌عسل تشبیه کرده و درباره‌ی ذهنیت‌های آمیخته با خرافات می‌نویسد: اسلام مخالف است با این‌که به آن‌چه نمی‌دانیم ادعا کنیم. مگر نبود تهمت مسیحیان و یهودیان و کفر کافران و شرک مشرکین به خدا، که خدا در جوابشان گفت: چرا ادعای چیزی را می‌کنید که نمی‌دانید. خداوند متعال در آیات 20 و 21 سوره‌ی انعام می‌فرماید: «کسانی که به آن‌ها کتاب داده‌ایم، به خوبی او را می‌شناسند، همان‌گونه که فرزندان خود را می‌شناسند، آنان که در زیان خود می‌کوشند ایمان نمی‌آورند(20)، ستمکارتر از کسی که بر خدا دروغ ببندد و یا آیاتش را تکذیب کند کیست؟ به راستی ستمکاران رستگار نخواهند شد.(21)».

می‌بینید که ستمکارترین افراد به گفته‌ی قرآن کریم، افرادی هستند که ادعای چیزی را می‌کنند که نمی‌دانند و بنابر گفته‌ی خدا ستمکاران رستگار نمی‌شوند. شروع کفر از همین جاست.

شروع کفر حتی برای من مسلمان از آن‌جایی است که به آن‌چه نمی‌دانم اصرار می‌کنم و حتی تفکّر می‌کنم. شروع وهم، هم از همین جاست. فلانی می‌گوید خدا من را دوست ندارد! حقیقتا آیا ما می‌دانیم خدا ما را دوست ندارد؟ قطعا نمی‌دانیم. یا می‌گوید مرا نمی‌پذیرد، من خیلی از او دور شده‌ام! آخر تو از کجا می‌فهمی که دور شده‌ای؟ باز شیطان به من گفت که تو دانایی؟ آخر تو نمی‌دانی، خدا به ما نزدیک است.

 شیطان و نفس خبیث به طور زیرکانه‌ و ماهرانه در تمام این موارد حضور دارند
ما باید تغییر مسیر دهیم. راه اصلی، اسلام است. اسلام با خرافه مخالف است. با افسردگی مخالف است. با اینکه دنیایی مجازی برای خودمان بسازیم و در آن زندگی کنیم مخالف است. اسلام با تهمت مخالف است. تهمت یک جور تشریح و تفسیر نادانی‌ها است.

نویسنده زندگی در دنیایی مجازی و غیر حقیقی را دیگر عامل آغاز مشکلات و ناآرامی‌ها یاد کرده و می‌نویسد: که همانا زندگی در تصوّرات و خیالات و توهّمات است بعضی‌ها که نمی‌دانم این رفتار را از کجا آموخته‌اند، در دنیایی مجازی زندگی می‌کنند و اصلا یک نگاه به بیرون کلبه‌ی احزانشان نینداخته‌اند تا ببینند بیرون کلبه چه خبر است. من دیده‌ام این افراد تا جایی پیش می‌روند که به انجام نماز کسالت دارند، این‌ها یا وسواس‌اند و گیرشیطان و یا در گوشه‌ی دنیای مجازی خود عزلت نشین شده‌اند و نعمات فراوان خدا که در دنیای حقیقی است را کفران می‌کنند.

این وبلاگ‌نویس در پایان می‌افزاید: شیطان و نفس خبیث به طور زیرکانه‌ و ماهرانه در تمام این موارد و مواردی که ذکر نشده است، قدم به قدم حضور دارند. ما باید تغییر مسیر دهیم. راه اصلی، اسلام است. اسلام با خرافه مخالف است. با افسردگی مخالف است. با اینکه دنیایی مجازی برای خودمان بسازیم و در آن زندگی کنیم مخالف است. اسلام با تهمت مخالف است. تهمت یک جور تشریح و تفسیر نادانی‌ها است.

 

منبع: http://www.iqna.ir/news_detail.php?ProdID=53687

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد